سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکتر متخصص داخلی یزد چه بیماریهایی را درمان میکند؟

همان‌طور که گفتیم بسیاری از بیماری‌های مربوط به اندام‌ها و سیستم داخلی بدن توسط متخصص داخلی تشخیص‌داده‌شده و درمان می‌شوند. در ادامه برخی از مهم‌ترین بیماری‌هایی که می‌توان برای درمان و مدیریت آنها به متخصص داخلی مراجعه کرد، ذکر می‌کنیم.

دیابت

دیابت نوعی بیماری است که درمانی برای آن وجود ندارد، اما می‌توان با کمک داروها و تغییر سبک زندگی آن را مدیریت کرد. در افراد مبتلا به دیابت سطح گلوکز خون یا قند خون بالا است. هورمونی به نام انسولین مسئول پردازش گلوکز برای تامین انرژی سلول‌ها است. زمانی که بدن انسولین کافی تولید نمی‌کند تا نمی‌تواند از انسولین استفاده کند، قند در خون باقی می‌ماند. در افراد مبتلا به دیابت انسولین دچار این مشکل شده و در صورت عدم کنترل باعث آسیب به کلیه، نابینایی، بیماری‌های قلبی یا سکته مغزی می‌شود.

علائمی مانند تکرر ادرار، تشنگی و گرسنگی شدید، کاهش وزن غیرمعمول، تاری دید، عفونت‌های مکرر و بی‌حسی دست و پاها می‌توانند نشانه دیابت باشند و باید در زمان بروز چنین علائمی به پزشک داخلی مراجعه کرد.

فشارخون بالا

فشارخون بالا بیماری است که می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی یا دیگر مشکلات مربوط به سلامتی شود. گاهی این بیماری به‌مرور ایجاد شده و گاهی بیماری‌های زمینه‌ای مانند مشکلات کلیوی، تومور یا انواع دارو باعث بالارفتن فشارخون می‌شوند. اگر دچار اضافه‌وزن هستید یا سیگار و الکل زیاد مصرف می‌کنید، باید هرچند وقت یک‌بار فشارخون خود را اندازه بگیرید.

علائمی مانند سرگیجه، سردرد، خونریزی مکرر از بینی و حالت تهوع از نشانه‌های فشارخون بالا هستند. اگر برای درمان و مدیریت فشارخون به پزشک مراجعه نکنید، ممکن است دچار مشکلاتی مانند نارسایی قلبی، حمله قلبی، سکته، ازدست‌دادن بینایی، مشکل در حافظه یا نارسایی

رفلاکس معده

این عارضه زمانی ایجاد می‌شود که اسید معده وارد مری شود. در این شرایط سوزشی در قفسه سینه احساس خواهید کرد. رفلاکس معده اغلب بعد از غذا یا در شب شدت می‌گیرد. بسیاری از افراد ممکن است گاهی دچار این مشکل شوند. اما زمانی که رفلاکس معده حداقل دو بار در هفته رخ دهد، نشانه بیماری گوارشی مزمن است. اگر در کنار رفلاکس معده مواردی مانند سوزش معده، بوی بد دهان، فرسایش دندان، حالت تهوع و درد قفسه سینه یا بالای شکم را تجربه کرده‌اید، باید به پزشک مراجعه کنید.

 سنگ کیسه صفرا

زمانی که در کیسه صفرا رسوبات سختی ایجاد شود، در اصطلاح به آن سنگ کیسه صفرا می‌گویند. علت بروز این بیماری می‌تواند تجمع کلسترول یا ضایعات دیگر در صفرا باشد و یا به علت تخلیه نشدن کیسه صفرا شخص دچار سنگ کیسه صفرا شود. زمانی که سنگ‌های صفراوی مسیر کیسه صفرا به روده را مسدود می‌کنند، باعث درد شدید در سمت راست بالای شکم می‌شوند. پزشک ممکن است برای درمان این مشکل دارو تجویز کند. اما گاهی تنها راه درمان جراحی است.

 سندروم روده تحریک‌پذیر

اگر دستگاه گوارش شما بسیار تحریک‌پذیر شده است یا در ماه حداقل سه بار دچار درد معده و روده می‌شوید، احتمالا به سندروم روده تحریک‌پذیر مبتلا هستید. علائم این بیماری می‌تواند شامل یبوست و اسهال در روزهای متوالی و نفخ است. درمان اصلی تغییر رژیم غذایی است. این افراد باید مواد غذایی کم‌چرب و پر فیبر استفاده کنند. بهتر است مصرف محصولات لبنی، الکل، کافئین، شیرین‌کننده‌های مصنوعی و نوشیدنی‌های گازدار را کمتر کنند.

دکترهای داخلی در یزد چه خدماتی ارائه می دهند؟

دکتر داخلی و فوق تخصص آن بیماری‌های مختلفی را درمان می‌کند. دکتر داخلی در یزد از تخصص های شناخته شده پزشکی در دکترتو است. شما می‌توانید با مراجعه به لیست پزشکان داخلی در یزد در دکترتو علاوه بر نوبت‌‌گیری اینترنتی، مشاوره آنلاین پزشکی هم دریافت کنید.

چگونه از بهترین دکترهای داخلی در یزد نوبت بگیریم؟

ساده‌ترین راه برای نوبت گیری از بهترین دکتر داخلی در یزد و فوق تخصص این رشته، سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکان دکترتو است. داخلی در یزد در دکترتو متشکل از بهترین پزشکان داخلی در یزد در مناطق مختلف از جمله شمال، جنوب، شرق و غرب یزد است. شما می توانید با مراجعه به لیست پزشکان داخلی در یزد یک دکتر داخلی خوب بیابید و علاوه بر نوبت‌گیری اینترنتی آدرس و تلفن مطب دکتر داخلی خود را مشاهده کنید.

بهترین دکترهای داخلی (متخصص و فوق تخصص) در یزد

برای دریافت نوبت مطب و مشاوره آنلاین (تلفنی، متنی و ویدیویی) با بهترین دکترهای داخلی در یزد ، می توانید به لیست دکترهای داخلی در یزد در دکترتو مراجعه کنید و با استفاده از فیلترهای مربوطه از بهترین دکترهای داخلی در یزد نوبت مطب و مشاوره آنلاین دریافت کنید.

همچنین می‌توانید از لیست پیشنهادی بهترین دکترهای داخلی در یزد توسط دکترتو استفاده کنید: